Tuesday 8 August 2017

Forex Trading System Checklista


Forex Trading Articles. THE RIGHT TRADE ENTRY CHECKLIST. Med Teresa Burnett för 2007 har Currex Investment Services Inc. My Trade entry checklist utvecklats under åren När jag först började handelsindex alternativ utvecklade jag ett kalkylblad som mätt 100 kolumner med 900 rader vilket Nödvändiga timmars uppdateringar Efter att ha bytt till valutamarknaden gick jag tillbaka till det gigantiska kalkylbladet för en checklista, men jag övervakade fortfarande en hel del indikatorer och marknadsförhållanden Illustration 1 visar en sektion i detalj från checklistan Jag utvecklade först för min valutahandel. Utvecklade ovanstående checklista för att säkerställa att jag systematiskt utvärderade alla de faktorer som jag visste kunde påverka handelns resultat. Denna kontrolllista blev emellertid ett hinder för att göra bra handelsbeslut. Att jämföra flera valutapar till denna långa checklista under en handelsdag var Tråkigt att säga minst. After att ha undersökt hur piloter hanterar stora mängder visuell inmatning som kan orsaka se Nsory överbelastning och hur instrumentpaneler är utformade för att undvika det, utvecklade jag en pared down trade entry checklista Illustration 2. Även om det var mycket förenklat, efter flera månader att arbeta med denna checklista, insåg jag att det fortfarande gick för mycket till mitt beslutsfattande Med andra ord Jag försökte ständigt avgöra om tillräckligt med indikatorer var upptagna för en handel och jag hade ännu inte bestämt om en indikator eller uppsättning indikatorer var viktigare än en annan av naturen jag är en perfektionist och kommer att finna skäl att inte göra en handel, Väntar på en annan bättre handelsuppsättning eller för ytterligare en indikator för att ställa upp i handelsriktningen Därför behöver jag entydiga inträdespunkter, stoppa placeringar och vinstmål som inte är beroende av min subjektiva tolkning. Ange den nya checklistan som en triumf av MACD-indikatorn Och minimalism. Den rätta checklistan för mina minimalistiska beslutsfattande. Min nuvarande checklista är lika enkel i dess element som den abstrakta målningen som hänger på mitt kontor. Inte Distraherad eller överväldigad av för mycket information, här är de tre faktorerna jag utvärderar för en kort handel. Om 60min MACD är korsad ner eller under vattenlinjen utan positiv divergens Är 15min MACD korsad ner eller under histogramet Är 15min-stokastiken överköpta Eller är priset fortfarande inom 20 pips av en nyligen överköpt punkt. Du kanske frågar: Vad händer med diagram och ljusmönster, glidande medelvärden, MACD-avvikelse, trendlinjebrott, pivotpunkter och högre tidsramar Ja, jag utvärderar dessa andra faktorer Och utvärdering av dem är nu den andra naturen för mig. Jag behöver inte sluta och påminna mig själv för att överväga dem. Överstegsanalys, särskilt övervakning av ett diagram för stöd och motståndsnivåer kommer nu naturligt för mig. Vad jag inte gör naturligt är att utvärdera Lansera inga lanseringsfaktorer och dra avtryckaren på en handel Genom att destillera checklistan till lanseringen är inga lanseringsfaktorer att jag snabbt kan utvärdera ett diagram för att se om jag kan göra en handel i nuet Om ett valutakart uppfyller ovanstående kortkravskriterier har lanseringssekvensen påbörjats. Endast en förmildrande faktor på ett högre nivåschema, till exempel, hindrar en obruten uppåtgående mig att omedelbart placera handeln. Detta har resulterat i mestadels stressfri beslutsfattande För en obesluten person som jag är detta framsteg. Hur har jag destillerat min checklista för handeln med dessa tre faktorer? De är en delmängd av alla indikatorer som erbjuds i ForexMentor-kursen, som hänvisas till av Peter Bain som sammanflödet av händelser jag Välj dessa tre efter att ha övervakat olika indikatorer dagligen i ett år tills jag bestämde. Jag kunde upptäcka dessa i realtid. De förekommer dagligen eller varje vecka. De har stor sannolikhet för framgång. De är inte de enda faktorerna, Men de är de faktorer som fungerar för mig. De typer av branscher som denna delmängd av indikatorer fångar visas i illustration 3, vilket är ett 15-minuters tidsram kartat med 15 minuters MACD-inställning 12, 26, 9 , En 60-minuters MACD-inställning 48, 104, 36 när den ritades i ett 15-minuters tidsdiagram eller inställning 12, 26, 9 när den ritades på ett 60-minuters tidsplan och den 15-minutiga stokastiska inställningen 14, 1, 3 För dessa Ingångspunkter, jag använder 20 pipstopp och 20 pipgränser. Badsvanor kan en bra checklista övervinna Förutom att förbättra mitt beslutsfattande och hjälpa mig att undvika överbelastning av information, kompenserar min checklista för mina svagheter jag anser svagheter de vanor som gör Inte stödja mig som en näringsidkare Här är en lista med dåliga vanor en bra checklista kan hjälpa till att övervinna. Perfektionism De aldrig noggranna indikatorerna uppstod syndrom Som nämnts tenderar jag att undvika affärer som inte ser bra ut. Men i de riktiga inträdespunkterna Sällan ser ut som perfekta inträdespunkter De är subtila matematiska sannolikheter som döljs i diagrammen och väntar på ett angeläget öga att observera dem. Min checklista håller mig inriktad på det som är viktigt. Med hjälp av checklistan kan jag lita på att jag har tillräckligt med faktorer till förmån för Av en handel. Saknar disciplinimpulsivitet Min handelspartner har olika problem men samma checklista är tillräcklig För dem ger kontrollen disciplinen att inte ta affärer som är nära men inte riktigt statistiskt till förmån för en handel. I kampens värme, Det är lätt att få sugas in i jagtpriset och att ignorera indikatorerna igen. Att konsultera en checklista mildrar detta. Fear Second Guessing Förutom sensorisk överbelastning och brist på disciplin kan vi alla skämta oss från tid till annan och utveckling är en aversion för att riskera Efter flera stopp, eller till och med efter en stor seger, under stressperioder eller på grund av finansiellt tryck kan även bra handlare utveckla en aversion för att göra affärer så att säljare kan utveckla en aversion för att kalla kalla. I sin enkelhet och tillförlitlighet min checklista Håller mig i rörelse genom dessa känslomässiga problem Det påminner mig om att systemet fungerar och att det är dags att ta en handel, oavsett hur jag känner mig om det. Jag uppmuntrar dig, especia Lly om du är en ny eller kämpande näringsidkare, för att utveckla en checklista för handelstangent. Den rätta handelsinsättningslistan är lika individuell som du och din handelsstil. Om du har en önskad indikator du litar på och som du lätt kan se i realtid börjar med Den indikatorn Prova att plotta din favoritindikator i flera tidsramar eller kombinera den med en annan indikator och analysera resultaten tills du är säker på dina ingångspunkter och hur långt i pips dessa branscher är typiska. Den rätta transaktionschecklistan är ovärderlig. Det är värt alla Tiden, ansträngningen, skrivarens bläck och papper kommer du att investera för att få det rätt. I nästa artikel kommer vi att undersöka hur en bra checklista för handeln kan kopplas framgångsrikt med varningar. Val av valutapar. Risk varning Trading n margin har en hög Risknivå för ditt kapital och kanske inte är lämplig för alla investerare Du kan förlora mer än din ursprungliga investering. Se till att du fullt ut förstår riskerna och söker oberoende råd om det behövs Sary. The informationen på denna webbplats är inte avsedd att användas av eller för distribution till någon person i något land eller jurisdiktion, där sådan användning eller distribution skulle strida mot den lokala lagen eller förordningen. Sucursala Bucuresti Str CA Rosetti, Nr 17, Bukarest Stadskärna, Sektor 2, Bucuresti, Rumänien Inregistrata in Registrul Public al CNVM Rumänien med hjälp av PJM01SFIM 400004, Registreringsnummer J40 8378 28 07 2009, Torsk Fiscal 25826670, Torskoperatörsdata personal 16788 20 05 2010.EU Förordning Deltag AD Är fullständigt licensierad och reglerad enligt MiFID Företaget är reglerat och godkänt av Financial Supervision Commission FSC, Bulgarien. Din IP-adress är 78 109 24 111 Copyright 1999-2017 Deltastock AD. Swing Traders Checklist. This är en checklista som jag utvecklat för ny Svänghandlare Du kan använda den för att hjälpa dig att hitta lönsamma bestånd att handla. Eller du kan använda den för att utveckla din egen handelsstrategi. Marknads Timing. Använd SP 500 för att tida dina affärer till E-marknaden med Williams R Bara skapa nya positioner när ett av följande villkor uppstår. Flyttvärden För långa positioner måste 10 SMA vara över 30 EMA. För korta positioner måste 10 SMA vara under 30-tiden EMA. Williams R Set Williams R vid en 3-tidsinställning Översold är mindre än -80 Överköpt är mer än -20. Långa positioner De 10 SMA är över 30 EMA och Williams R är översoldad - BUY. Short Positions De 10 SMA är under 30 EMA och Williams R är överköpt - SHORT. Hourly Chart Titta på timmarschemat på SP 500 för hausse eller bearish mönster. Kompletterande Titta på VIX för att identifiera extrema marknadsläsningar. Notera Använd endast denna marknadstidsmetod för att skapa nya positioner för att inte avsluta positioner Trail Din slutar på enskilda bestånd för att avsluta positioner. Val av enskilda lager. Detta är endast för långa positioner. Trenden Trenden är uppe med de 10 SMA över 30 EMA. Aktien ligger mellan 10 SMA och 30 EMA Traders Action Zone. I ett stadium 2 uptrend.200 SMA Aktien är över 200-talet enkelt glidande medelvärde. Pullback Aktien har minst 3 dagar i följd med lägre highs. Candlestick Mönstret Aktien har ett hausstarkt ljusstickmönster för idag hammare, engulfing, piercing och eller handlas Över höjden av föregående dag. Höjddiagram Hälsokartet överensstämmer med dina förväntningar på det dagliga diagrammet. Värderingar Aktien går inte ut med vinstlösning inom de närmaste dagarna. Stödnivå Denna aktie handlar på en supportnivå. Detta är för att hantera dina pengar och dina affärer. Money Management Riskera inte mer än 2 av dina pengar på någon handel Använd det här numret för att bestämma hur många aktier du ska köpa. Handelshantering För swinghandelar, spåra dina stopp under de aktuella dagarna Låg eller tidigare dagar låga som är lägre Om stocken är i början av en trend, överväg att sälja endast din position när den är stoppad. Spåra dina stopp på de återstående aktierna under svängpunktslöden tills s Toppad. Tips för tips. Första dragning Den första återhämtningen efter en väsentlig händelsebrott, trendlinjeavbrott, etc. kommer att erbjuda dig den bästa handelsmöjligheten. Prisåtgärd Graden till vilken ett lager flyttar in i tidigare dagar varierar betydelsen av flytten. Här är ett exempel trade. Right klicka på den här länken för att ladda ner och spara denna checklista till din dator. Hur man utvecklar ett handelssystem. Det är också viktigt att kanten är robust Ett system är robust när det upprätthåller positiv förväntan. Systemet bör Testas på ett uppåt, nedåt och sidledes drag Många trender som följer system fungerar bra när instrumentet trender men det går inte lika bra när instrumentet befinner sig i en sidovägsperiod Det är avgörande att perioden beaktas vid backtestning. Rekommendera omprövning på minst 2000 barer Om du testar ett system på de dagliga diagrammen rekommenderar jag att du använder 10 år På dagtabellerna rekommenderar jag att du testar systemen så långt tillbaka som din data vänster Dor kommer att tillåta Detta är vanligtvis 6 månader till ett år. Back Testing Programs. It är viktigt att använda professionell nivå programvara med back-testing kapacitet när du utvecklar ditt system För att nämna några. En av de bästa bakåtprovningsprogrammen ute även om programmering kan Vara svårt som det är i Pascal Det finns ingen telefonsupport för rikedomslab, antingen NCMfx erbjuder programmeringstjänster till konkurrenskraftiga priser och vid enorma rabatter för sina befintliga valutakunder. Riskostnadsfunktioner. Systemutvecklingsguiden. Professionell nivå backtestning och Analysprogrammet Metastock erbjuder många handelssystem och indikatorer Metastock har sitt eget språk, det kan vara lite enklare än Wealth-Lab men mycket mer begränsat. Kundtjänsten är bra. Och det finns många tillägg och plugins som du kan köpa för att passa din Stil av handel NCMfx erbjuder programmeringstjänster till konkurrenskraftiga priser, och vid enorma rabatter för sina befintliga valutakunder. Alexander Nekritin är en prof Essional trader med över 8 års erfarenhet Hans specialiteter inkluderar riskhantering och systemutveckling Alexander är VD som är en Forex-introducerande mäklare och utbildning företag som hjälper svit kundens behov i Forex Trading Alexander har en examen med en koncentration i Investment Banking och Derivatinstrument från Babson College i Massachusetts. Forex Checklista 1,2,3. En sak som jag gör som hjälper mig att öppna bra affärer och undvika dåliga affärer, är en Forex Checklista Denna checklista innehåller en lista över regler som måste vara på plats innan Jag går in i en handel som jag har funnit att genom att ha en enkel checklista på plats hjälper det mig att ha disciplinen att hålla fast vid min plan. Det bästa med att ha den här listan är att det inte är komplicerat eller svårt att komma ihåg. Egentligen är listan väldigt lätt Och efter att ha använt det ett par gånger börjar en bra vana att bilda. Genom att använda Forex-checklistan har jag utvecklat min handelsvinst, eftersom denna teknik har ökat min handelsvinst Utlösning. Jag trodde för denna artikels skull att jag delar min faktiska checklista här med dig som en guide som du kan använda för din egen handel. Först identifierar jag trenden och letar efter handlar som faller inom trendens riktning. Nästa Jag hittar signalen att jag kommer in i handeln. Då identifierar jag stöd - och motståndspunkter. I sist bestämmer jag det belopp som jag kommer att riskera på handeln. Efter att dessa steg är på plats placerar jag sedan handeln och loggar in dem Min forex trading journal Jag tror att du kommer att upptäcka att något så enkelt som en enkel checklista kan dramatiskt förbättra din handel Trading behöver inte vara komplicerat för att lyckas Jag håller det så enkelt som möjligt så att jag inte klarar mig själv. Vänligen dela i Kommentarerna nedan någon typ av checklistor som du har utvecklat som har hjälpt dig i din handel som kommer att hjälpa oss alla att bli bättre handlare när vi delar tips med varandra. Jag vill påminna alla om vår levande marknadsanalys imorgon på morgonen på 7 3 0 am Klicka på webinar fliken. Också jag kommer att uppdatera Forex trading journal morgon i det första på morgonen. Tack och jag ser fram emot dina kommentarer. Jag håller med dig helt om trading planer måste de vara din egen . Innan jag fortsätter med mitt inlägg vill jag säga att det du gör på den här webbplatsen är extremt användbart för alla som börjar, och det är ett bra ställe att utbyta erfarenheter och råd. Ett råd som jag skulle vilja ge till någon Nykomling och jag hoppas att du kan förstå det så snart som möjligt är att vi alla måste skapa vår egen handelsplan och regler Vi kan dela dem, men det är ett misstag att samla regler från andra människor Gör din egen forskning , Förstår att plocka upp andra människors regler och idéer kommer inte fungera för dig. Jag var en gång gripen upp på bloggar och andra forex webbplatser efter tredje persons analys och idéer bara för att ta reda på senare att jag inte kunde sätta dem i bruk eftersom De var inte min, jag var att skrämma till pul Jag mår upp och börjar jobba, studera, göra min egen forskning, gör min egen analys. Varje spekulant är annorlunda, varje mänsklig psyke är annorlunda och unik, varje personlighet är exklusiv Casey s regler och planerar att arbeta för honom eftersom han kom upp Med dem matchar de hans personlighet och känslomässiga gränser som han vinster med dem, men jag kan inte dra nytta av dem, utan snarare med mina regler. Det är också en fråga om självförtroende, att tro på dig själv och tro att du kan arbeta ensam Kom ihåg att du är ansvarig för varje handel du gör, så gör dina egna misstag Men naturligtvis är inte alla beredda och villiga att gå igenom det Allmänt föredrar vi att falla i gruppens säkerhet, vilket är allt detta yrke inte är. Fråga dig själv följande fråga. Vill du sluta handla, även på ditt demokonto, och spenderade de följande 6-8 månaderna att studera, läsa, undersöka, ta anteckningar och ifrågasätta alla aspekter av detta yrke, teknisk sida, grundläggande sid E och psykologiska sidan. Om ditt svar är nej, så är jag rädd att spekulera inte för dig. 1 Money Management Risk 0 5 per handel 2 total risk, 4 5 tades kan matas in 2 Gå in och ut i 3 positioner Använda feathering-metoden 3 Även om man går in i korrelerade branscher måste man minska positionsstorleken i enlighet med detta. 4 Håll stopp och vinstmål samt allmänna handelsplan färdigställd före inträde 5 Detaljerad rekordhantering, inklusive en ögonblicksbild av handelsinmatning och utträde 6 Har flera kartmallar inrättats inklusive 4hr MACD, svängningar och ren prisåtgärd 7 Starta analysen med en längre tidsram och arbeta sedan ner till en kortare tidsram 8 Dess nyckel för att bestämma marknadens känslor på längre sikt kan vara trending men kortare konsolideringsperiod. Rättvisande av denna marknad Känslor är nyckeln till att bestämma vilka handelsmetoder som ska genomföras 9 Letar efter sammanflöde Om allt inte stämmer överens är det ingen handel Det är viktigt att fokusera på höga procentuella uppställningar och ha tålamod att vänta på dessa E-uppställningar Vi betalas för att vänta, inte handla 10 Använd US Dollar-index för att lägga till tyngd av bevis för att bestämma marknadsriktningen. Jag har inte skapat min lista ännu, men bland innehållet är 1 Se upp för ekonomiska rapporter 2 Handla inte under döda timmar Som 11 30 AM EST 1:00 EST 3 Jag tittar alltid på par som EUR USD GBP USD samtidigt Se till att jag m kortar den svagare som köper den starkaste om båda blinkar signalerna på mig. Stor punkt kolla alltid på nyheter händelser . Tack för kommentaren.1 Jag letar efter ljusmönstret vid stödmotstånd 2 och jag letar efter adx-lutning för det aktuella ljuset, om det är mindre än 25 eller negativt som visar att trenden är att dra för att hitta adx-lutning drar jag bort tidigare ljus Adx från nuvarande ljus adx är en väldigt framgångsrik 3 för att avsluta jag letar efter helt enkelt vändmönster 4 och det belopp jag vill riskera jag hoppas det här tricket kan hjälpa någon. Han Casey, jag skrev mina regler som är samma som du nämnde plus Hålla koll på nyheter händelser på en lista också aw Hile sedan Faktum är att det ökade min vinst Jag försöker aldrig handla utan att kontrollera mina regler först Tack för att du delade det här bra rådet Med vänliga hälsningar, Jaap. Popular Views. Advanced Training Trading Psychology. Advanced Training Reversal Trading. Advanced Training Momentum Trading. Weekly Review Strike 3 0.Advanced Training Trading Planer. Avancerad Utbildning Momentum Trading. Advanced Training Reversal Trading. Advanced Training Momentum Trading. Advanced Training Trading Psychology.

No comments:

Post a Comment